Stron internetowa - Plafon #shani-jani

Case study

Restauracja
Pakistańsko-Indyjska
Shani Jani

Zakres prac

logo, strona internetowa, identyfikacja wizualna w tym karta stałego klienta, menu, oznakowanie lokalu, ulotki, plakaty, kampania reklamowa na Facebooku, wdrożenie marki na rynek

O firmie

Shani Jani to restauracja pakistańsko-indyjska zlokalizowana w centrum Lublina. Restauracja serwuje tradycyjne potrawy kuchni Pundżabu, regionu w Pakistanie graniczącego z Indiami. Shani Jani przyjmuje gości na miejscu w swoim lokalu i realizuje zamówienia na wynos.

Stron internetowa - Menu 2 #shani-jani
Stron internetowa - Ulotka #shani-jani

Zaczęliśmy współpracę z restauracją pakistańsko-indyjską Shani Jani w 2018 roku. Moment szczególny – właściciele zgłosili się do nas jeszcze przed otwarciem lokalu. Nie mieli czasu na marketing i zdobywanie informacji o tym, jak promować własny biznes. Cała reszta spraw do załatwienia przed uruchomieniem restauracji w zupełności wystarczyła do tego, żeby zapomnieli na jakiś czas o wysypianiu się. Za to doskonale zdawali sobie sprawę, że bez promocji mają nikłe szanse na wystartowanie „z kopyta” na rynku gastronomicznym z zupełnie nową marką.

Stron internetowa - Ulotka #shani-jani kopia
Stron internetowa - Plakat #shani-jani

Cztery wyzwania przed jakimi stanęliśmy:

  • Stworzenie nowej, rozpoznawalnej marki na rynku
  • Zapełnienie lokalu od pierwszego dnia istnienia restauracji
  • Regularna promocja, wzrost świadomości marki i zysku
  • Tworzenie zaangażowanej społeczności wokół marki na Facebooku

Shani Jani dziś - co udało nam się osiągnąć wspólnie z załogą restauracji?

  • ponad 1200 polubień profilu firmowego na Facebooku
  • zaangażowana społeczność
  • zmiana lokalu na większy
  • regularny wzrost liczby gości

Historia współpracy z restauracją Shani Jani

Znaleźliśmy wyróżnik tej restauracji, jej wyjątkowość w porównaniu do konkurencji. Szef kuchni pochodzi z Pakistanu z Pundżabu. Naukę gotowania rozpoczął od swoich ciotek, a gotował już jako dziecko swojej rodzinie. Tworzy autorskie mieszanki ziół.

Właściciele zaopatrują restaurację w oryginalne produkty sprowadzane z Pakistanu i Indii. Kiedy spróbowaliśmy potraw, już wiedzieliśmy, że smak się broni. To był dla nas duży plus – łatwiej promować dobre rzeczy.

Zaczęliśmy od stworzenia identyfikacji wizualnej restauracji. Jeszcze przed otwarciem zaprojektowaliśmy logo i uruchomiliśmy stronę internetową. Zrobiliśmy profesjonalne zdjęcia potraw i zajęliśmy się projektowaniem Menu. Zdjęcia bardzo pomogły w zachęcaniu potencjalnych Klientów do odwiedzenia Shani Jani. Widzieli, czego mogą się spodziewać. Dodatkowo zdjęcia były bardzo zachęcające: soczyste potrawy, z których wydobywa się jeszcze para, aż chce się ich spróbować.

Bardzo ważna była prezentacja tych zdjęć i całej reszty materiałów graficznych. Wszystko utrzymujemy w jednej konwencji, spójnej z identyfikacją wizualną. W przypadku Shani Jani jest to czarne tło z delikatnym wzorem nawiązującym do kultury, z której pochodzą potrawy oraz określona kolorystyka i font. Wszystko po to, żeby budować u odbiorców świadomość marki.

Oznaczyliśmy restaurację na Google Maps i zajęliśmy się szyldem lokalu.Dzięki temu nikt nie miał wątpliwości, w którym miejscu można ją znaleźć.

Później przyszedł czas na promocję w mediach społecznościowych. Działaliśmy według planu już 2 miesiące przed otwarciem. Założyliśmy profil firmy na Facebooku i zaczęliśmy budowanie relacji z potencjalnymi Klientami. Informowaliśmy o istnieniu marki, dzieliliśmy się zdjęciami potraw, przygotowaniami lokalu, komunikowaliśmy, w czym wyjątkowe jest Shani Jani, kierowaliśmy ruch na stronę internetową i zachęcaliśmy do sprawdzenia Menu. Odliczaliśmy czas do wielkiego otwarcia. Tydzień przed nim uruchomiliśmy na Facebooku kampanię reklamową. W tym momencie osoba, która zetknęła się z reklamą, już mogła zdobyć niemało informacji o marce ze strony internetowej i fanpage. Nie miała żadnego problemu ze znalezieniem lokalu na Mapie Google i bezpośrednio na miejscu. Nie wymagało to od niego żadnego wysiłku i o to chodzi.

W kampanii reklamowej na Facebooku stworzyliśmy kilkanaście reklam. Określiliśmy ich cele: zasięg, polubienia profilu restauracji na Facebooku i wejścia w Menu na stronie internetowej. Kierowaliśmy reklamy do osób znajdujących się w okolicy restauracji (do kilku km wokół) oraz do obszaru, w którym oczekiwaliśmy wyjątkowo dużej liczby osób z grupy docelowej. Dodatkowo reklamy docierały do potencjalnych Klientów, czyli osób otwartych na jedzenie orientalne. Reklamy dotarły do ponad 100 tysięcy ludzi, a po otwarciu restauracji lokal był pełny. Doszło do tego, że 5 dni po otwarciu zabrakło mięsa, lokal trzeba było zamknąć. Właściciele nie spodziewali się aż takiego efektu.

Kiedy wydawać by się mogło, że wszystko idzie świetnie i nic złego nie ma prawa się wydarzyć, pojawiło się przed nami następne wyzwanie.

Reagowaliśmy na nowe problemy

Po 3-4 miesiącach działania restauracji okazało się, że jest zdecydowanie więcej zamówień na wynos niż gości w lokalu. Nowym zadaniem było przyciągnięcie Klientów do lokalu i postarać się jak najszybciej wynająć większą salę. Dotychczasowa była mała. 

Shani Jani dziś - co udało nam się osiągnąć wspólnie z załogą restauracji?

Przez pierwsze miesiące działania restauracji prowadziliśmy nadal jej profil firmowy na Facebooku. Tworzyliśmy angażujące posty skierowane bezpośrednio do grupy docelowej restauracji. Podkreślaliśmy jej przywiązanie do tradycji, przedstawialiśmy ciekawostki z Pakistanu i Indii. Promowaliśmy również nowości w karcie i wystroju.

Budowaliśmy zaangażowanie przez konkursy i wydarzenia organizowane bezpośrednio w lokalu. Została wprowadzona Karta Stałego Klienta i Vouchery.

W pierwszym roku zapewniliśmy pełną obsługę graficzną restauracji – plakaty, ulotki, grafiki na Facebooka. Wszystko zgodnie z wizerunkiem marki. Shani Jani stała się rozpoznawalna na lokalnym rynku i zdobyła stałych Klientów. Działa marketing szeptany. Klienci polecają restaurację swoim znajomym. Obecnie pozycja restauracji na rynku jest już stabilna, więc nasza rola również stała się nieco mniejsza. Nadal projektujemy materiały graficzne, natomiast prowadzeniem profilu na Facebooku zajmują się już właściciele. Zbudowaliśmy podstawy komunikacji marki w social mediach, które teraz kontynuują.

36 (1)
Stron internetowa - Identyfikacja wizualna 3 #shani-jani

Wnioski z promocji restauracji Shani Jani w Internecie:

  • promocję restauracji w Internecie trzeba zacząć od dobrej identyfikacji wizualnej i strony internetowej z podstawowymi informacjami
  • zdjęcia potraw na rynku gastronomicznym są szczególnie ważne, profesjonalna sesja produktowa się opłaca
  • przed uruchomieniem kampanii reklamowej warto zadbać o to, żeby w sieci były już atrakcyjne dla gości informacje o restauracji, potrawach i tym, w czym restauracja jest wyjątkowa
  • posty na profilu firmowym w social mediach powinny być tworzone dla konkretnej grupy docelowej i atrakcyjne właśnie dla niej
  • reklamy internetowe dają możliwość kierowania ich do konkretnych grup odbiorców, dlatego dobrze uwzględnić najważniejsze dla biznesu kryteria, np. dane demograficzne, zainteresowania i trafiać z reklamą dokładnie w swój target
  • na początku najlepiej określić lokalizację reklam w pobliżu restauracji, ponieważ tam znajdują się potencjalni Klienci, którym najłatwiej dotrzeć do lokalu
  • trzeba szybko reagować na pojawiające się wyzwania i szukać skutecznych rozwiązań
Agnieszka Ozimek
Agnieszka OzimekWłaścicielka Resturacji
Czytaj więcej
Mogę śmiało powiedzieć, że bez pomocy Katarzyny i Patryka Shani Jani nie urosłoby tak szybko. Stworzyli dla nas wyjątkowy wizerunek na rynku lubelskim. Do tego stopnia, że konkurencja zaczęła się mocno inspirować stylistyką naszych materiałów. Jestem im wdzięczna za okazane zrozumienie i naprawdę wyjątkowe projekty graficzne. Nie wyobrażam sobie, abyśmy zaprzestali współpracy.

Zamów wycenę

Konsultacje

Patryk Korycki

Opiekun KLIENTA

502 994 240

Pon. - Pt.

8:00 - 17:00